Oldalak

2017. február 6., hétfő

Angol érettségi #5

Sziasztok!

Meghoztam az utolsó témakörös bejegyzést - "fellélegez".
Lássuk az utolsó négy témát, amelyről előszeretettel kérdeznek bennünket érettségin!

17. Environment - Környezet:
Kimondottan az a téma, amit én a hátam közepére sem kívántam. Nagyon nem szeretem, de sajnos fontos, úgyhogy nem árt megtanulni a vele kapcsolatos szavakat:
Egy kis plusz: itt főleg olyanokat fognak kérdezni, mi az, ami veszélyeztetheti a környezetet, hogyan lehet tenni ellene, továbbá te személy szerint mit teszel azért, hogy megvédd a természetet.


18. Weather - Időjárás:
Egy nagyon egyszerű téma, amiről órákig is lehetne beszélni. Egyszerűen csak meg kell tanulni angolul is, hogy milyen időjárási viszonyok vannak, milyen időjárási katasztrófák léteznek, illetve hasznos tudni a hozzájuk kapcsolódó igéket:
Egy kis plusz: ebben a témakörben megkérdezhetik, az adott pillanatban éppen milyen az időjárás, illetve a különböző évszakok időjárására mi jellemző, vagy személy szerint te milyen időt kedvelsz inkább.

19. Crime, Punishment - Bűnözés, büntetés:
Én személy szerint nem nagyon voltam oda ezért a témáért, de hát hasznos, ha az ehhez köthető szavakat is megtanulja az ember. Fontos egyébként hozzátennem, hogy a különböző szavak minden formáját jó megtanulni jelen esetben, úgy értem magát a bűntény nevét, az elkövető személyét és az ehhez kapcsolódó igét. 
Egy példa magyarul: rablás - rabló - rabolni.
Én magukat a bűntényeket hoztam csak el nektek, viszont ha külön kéritek, új bejegyzést is írhatok, melyben kibővítem a további két változattal.
Egy kis plusz: ez a téma egyébként nem kifejezetten olyan, amit sokáig boncolgatnak, de érdemes nagyjából tisztában lenni azzal, milyen bűncselekményért milyen büntetést szabhat ki a bíróság. 

20. Science, technology - Tudomány, technológia
Elég unalmasan hangzik, igen, de akit érdekel a téma, az beszélni is tud róla. Itt igazából kevés olyan szó van, amit hasznosítani lehetne - nyilván a mai elektromos/ elektronikus gépek és találmányok mellett, amelyeket nem írok le, hiszen ezekkel mindenki tisztában van (laptop, számítógép, telefon, IPad, stb). 
Így néhány olyan szót hoztam el nektek, amelyet bele lehet építeni a beszélgetésbe mindenféle megerőltetés nélkül:
Egy kis plusz: nem árt tudnunk, melyik nagy találmányt ki, és körülbelül mikor találta fel, illetve miért jó, hogy feltalálták, miben könnyíti meg az ember mindennapjait. 


Ez lett volna a szóbeli témák záróbejegyzése, hiszen megvan mind a 20 leggyakoribb téma, amit kérdezni szoktak érettségin. Remélem, hasznosnak találtátok!
Amennyiben hiányérzetetek van/ szükségetek lenne más információra is az angol érettségivel kapcsolatban, írjatok nyugodtan kommentet, miről olvasnátok szívesen!

xoxo: Gin



2 megjegyzés:

  1. A szavak nagyon sokat segítenek nekem! Köszönöm❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! :)
      Őszintén örülök, hogy a hasznodra válik.

      Törlés